Hiphop signerat Sverige

Just nu är jag lite halvt inne på svensk hiphop/rap. Så blir det ofta såhär på våren.
Egentligen,är det ju inge bra. Eller det kan liksom inte bli riktigt bra när det är svennar som rappar.Host*Det går bra nu*Host.
Och vanlig hiphop är inget för mig.
Eller jo, har ett fåtal låtar som jag diggar, kan ju faktiskt skriva ner dem här med

Jay-Z, den enda rapparen jag har lite respekt för-99 problems,Lucifer är bra t.ex.
Gnarls Barkley- Crazy,Boogie Monster
Lil Kim-The Jump Off, How many licks
Missy Elliot-Let it bump,Cop that Shit
Eminem-I think my dad's gone crazy
Foxy Brown&Kelis-I taste just like candy
Wyclef&Missy-Party to Damascus
Fransk rap är helgrymt också.

Det är väl så hiphop jag blir på't ungefär. Så lyssnar jag på lite svenskt now these days.De enda som lyckats i Sverige musikmässigt tycker jag är Snook,mest pga av deras texter. Snook, Fronda,Afasi,Filthy,CK och Timbuktu spelas alltså flitigt nu (och lite Looptroop).
*Bomfalleralla med Afasi&Filthy är såååååå bra, den hade totalt glömt nu. Alla måste höra den,key?

Har ni själva några svenska rap-låtar som kan rekommenderas?

(Nu när jag ändå är inne i den perioden liksom)

A TRACE
Anonym

håller med om att snook och looptroop är bra!

Karin

ison & fille - haffa!

2006-05-07 @ 01:41:22
Anonym

Lyssna på grejjer med PSTQ och Organism 12! Mobbade Barn Med Atomatvapen, helt enkelt. Chords egna platta är också grym "The garden around the mansion" heter den. Gillar; Wrap your chops,Idiot savant,Searchin'for dreams. Den nerlagda GBG gruppen The Ninjas var grymma! Deras låtar går att hitta på pirate bay. HEHE

2006-05-07 @ 11:41:05
Anonym

Glömde Helt Off... Timbuktus sido projekt. De har släppt 2 plattor. Den ena är helt ny!

2006-05-07 @ 11:42:16
Anonym

Ison & Fille - Dum jävel

och sen är fransk hiphop det bästa finns.
brittisk grime är också superbra!

2006-05-07 @ 12:04:54
URL: http://yomaakitycat.blogspot.com
Ida

Jag är svag för Advanced Patrol. Överhuvudtaget är skånsk hiphop den bästa i sverige. Mobbade barn med automatvapen är kul.. oxå. Prominent om man vill ha lite mer kommersiellt hiphop.

2006-05-07 @ 13:05:56
URL: http://luckyem.webblogg.se
sweet

Jag gillar T.I - what you know. Men det är ju ungefär så amerikanskt det kan bli.

2006-05-07 @ 13:14:51
URL: http://sweet.webblogg.se
addiction

EMBEE, susi! Sjuuukt skön GBG-dj söm jobbat med bla. Timbuktu & José Gonzales. Skivan ligger på datorn!Puss

2006-05-07 @ 13:56:54
URL: http://addiction.webblogg.se
Anonym

För alltid med Fjärde världen är såå b r a, rekommenderas starkt.. Dom flesta av deras låtar är sköna.

2006-05-07 @ 19:28:15
Madeleine

balsam boys - här kommer sommaren. ååh. en riktig sommarlåt :]

2006-05-08 @ 14:08:49
anna

typ allt med ap (advance patrol) är grymt, svenska akademin, ck- små rosa moln är ju en sommarklassiker.
Fronda däremot han är en tönt ;)

2006-05-08 @ 17:20:40
URL: http://annawii.webblogg.se/
E

Ohh..det finns så mycket söta klänningar på asos. Tyvärr har jag lyckats göra en storleksmiss på en riktigt snygg lbd, Säljer den på tradera nu. Jag vet inte vad du tycker om att jag tipsar om auktioner här. Bara att plocka bort annars.Tack..

E

Ohh..det finns så mycket söta klänningar på asos. Tyvärr har jag lyckats göra en storleksmiss på en riktigt snygg lbd, Säljer den på tradera nu. Jag vet inte vad du tycker om att jag tipsar om auktioner här. Bara att plocka bort annars.Tack..

Susanna

tack för alla tipsen,hörrni! svenska akademin och Mbma hade jag totalt glömt, dem diggar jag med;)

2006-05-10 @ 18:00:16

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback