Vridit och vänt

(Apropå alla infall av att "lägga ner bloggen" efter typ 2 år. Varför ska det alltid vara så officiellt förresten. Typ, jag är lessen min lilla skara läsare men asså...fan va detta är svårt...jag har bestämt mig för att...SLUTA BLOGGA.)
Men alltså nej- klart jag aldrig kommer sluta blogga. Hade naturligtivs gjort det dock om jag var tillräckligt primitiv för att fortsätta skriva dagbok med en penna, som på den gamla goda tiden. Jag är tonårslat.)

Är det meningen att man ska känna sig betydelsefull när man bloggar?
Det funkar väl sådär eller?

Egentligen är väl hela bloggkonceptet en konsekvens av våran kändiskåta värld. Vi har alla blivit brainwashed.* Jag menar, varför tycker jag annars att det är intressant att läsa om någon okänd bruds dag och om hennes "funderingar"? Till och med seriösa bloggar (dvs bloggar med inriktning,något syfte eller sådana man "ska" läsa) är ju totalt meningslösa. Det ger dig ingenting, förutom intetsägande.
Där syns väl gränsen mellan nöje och kultur, antar jag.

*Min oerhört djupa livsfilosofi är att den såkallade världen är och har alltid varit en stor korruption. Allt är ju förutbestämt! Onyttig mat är god, pistoler kan döda och det går inte för oss människor att bestämma över våra känslor (svartsjuka, kärlek osv)
Jag ska finna dessa makthavare.
Jag ska bli makthavaren.


A TRACE
Johanna

Jag vet inte riktigt varför jag skriver denna kommentar. Kanske för att du ska veta att det iaf är en som läser din blogg troget. Men som du säger är inte en läskrets och beundran itt syfte med bloggen, därför kanske min kommentar känns överflödig.
Jag tycker iaf om att läsa din blogg, jag vet dock inte varför.
Jag vet bara att jag är en tjej, lika gammal som du men som bor i Stockholm. Det är intressant att läsa om vad andra tycker och tänker i min ålder.
Nu en klassisk blogg kommentar
-Keep up the goodwork! ;)

2007-05-20 @ 21:14:30
Suss

sjukt kul. jag blir liksom...glad.

amalia

du har så otroligt bra tankar! haha, älskar att läsa din blogg för du skriver på ett så bra sätt så man blir typ sjukt glad av att läsa den!.

2007-05-23 @ 21:39:29

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback