Än så länge går det bra

Ingen partyinstinkt. Bra, bra bra bra... Mm.

Baka är väldigt mycket nya grejen asså. Igår natt bakade jag chocochipcookies, om man nu kunde kalla de detta eftersom jag hade två bitar choklad, inget bikarbonat och hällde i lite oboy/kardemumma blandning istället..
De blev brända men iallafall inte söliga.
Nu bakar jag ost och skinkpaj. "Eeeew!!" tänker ni. Det tänker jag med. Men jag har en konstig faiblesse för svenne mat, fast bara ibland. Det är fett (och fettIGT) gott! Gjorde ett recept på hemkunskapen i nian och den blev så psychobra så det är det jag gör om jag ska laga mat. Eller minestronesoppa.
Tråkigt nog är jag en usel kock. Både på baknings och koknings/steknings/grillnings fronten. Nuförtiden blir inte ens min kladdkaka god. Det är jävligt syn! För jag älskar ju att hålla på. Men jag ska fortsätta hålla på tills jag blir jätteduktig och kan göra massa smarta recept. ÅH vad populär jag kommer bli va. Åh ja.
Men jag gör lite framsteg iallafall här en lista på det jag grejjat ihop på senaste tiden (under hela mitt liv)

*Ost och skinkpaj- god!
*Minestronesoppa-jävligt god! skulle kunna leva på denna
*Minipizzor (på runda bröd nivet)-asgoda
*Köttfärssås-yummie (fast det e bara för att jag tillsätter grejer på en redan existerande köttfärssås)
*Ost skinktoast- älska
*Kladdkaka-inte alls god längre, torr
*Kärleksmums-endast glasyren god
*Sockerkaka-vattnig på något jävla vänster
*Chococookies-oerhört misslyckade
*Cocostoppar-goda fast jag gillar inte cocos

Mitt mål är att bli the best på kakor. Asså cookies-kakor, massa olika goda. Det är min favoritmat i allmänhet.

Okej. Jag är en tönt

A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback