Into dust

Äntligen har jag hittat typ tidernas mest efterlängtade låt (för mig alltså). Okej,jag har inte letat så jättenoggrant men ni vet när man bara har miljarder grejer att söka upp,ladda ner osv och så tappar man de viktigaste...

Anyway. Den låten som spelas i sista avsnittet av O.C på första säsongen. Den heter Into Dust och det är Mazzy Star som har gjort den. Och nu är jag verkligen skitglad för att jag kan lyssna på ännu en tårdrypande indieballad.

Jag måste säga att jag tycker de här är så jävla bra..

alltså verkligen inte låten, den suger. Men det är så starkt av Spice Girls att göra comeback liksom!
När de vet att de absolut inte kommer nå en framgång ens i den avlägsnaste närhet till den dem en gång i tiden hade. Och dem vet att det kommer låta så himla dåligt, och att dem kommer bli så förskräckligt sågade.
(Måste dock erkänna att Mel C, som man alltid ogillade,har en fin röst)

Då och då lyssnar jag fortfarande på Spice Girls, och då inte endast på grund av den omättliga nostalgin. Spice Girls var liksom inte bara 90tal,snygga,V-tecken och tjejgrupp. Dem var bra på riktigt!
Speciellt Geri.
Jag hittade 2 become 1 på datorn och den är ju typ historiens softaste låt. Man blir helt slö och mysig i hela kroppen. Och Too much är inte dålig den heller. Viva Forever är så väldigt sorglig och fin så jag brukade dö lite inside när jag lyssnade på den.
Ska vi se vilka har vi mera...Jo, Who do tou think you are! Så jävla party va! Av Spice Girls har jag lärt mig att inte alltid vara direkt fördömande mot kommersiell och ihopkomponerad popmusik.

Lyssna på: The lady is a vamp- Spice Girls
och den här, klockren 90tals oldie.

A TRACE
Ulrika

Åh! Jag lyssnade aldrig på Spice Girls när det begav sig, däremot lyssnar jag på dem nu :D (alltså inte deras comeback, utan de gamla låtarna :'''))

Rana

Jag tycker inte att det är starkt av dom att göra comeback fastän de vet att de inte kan nå sina tidigare framgångar, utan det känns snarare som att de alla är hungriga efter lite cash och fame och så tänkte de "Vad är det vi inte har testat på än för att få cash och fame?" och så ba "aha! vi återförenas!" haha. Men jag gillar spice girls, kommer alltid och har alltid gjort.

2007-11-14 @ 10:00:30
URL: http://jagochkarl.webblogg.se

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback