Mitt rätta kall

Jag har ju alltid ansett mig själv som väldigt ball människa. A cool cat liksom. Och vad jag vet så har alla andra också gjort det, för jag menar...varför skulle de inte tycka det?!

På senaste tid har dock anat en förändring, eller under en lång tid, gradvis. Jag bangar fester, eller är den största partypoopern någonsin, jag har insett att mig själv är mitt bästa sällskap, när jag sitter i skolan längtar jag hem till min bok, jag känner sug för att kolla på sextiotals filmer, jag lyssnar knappt på indierock längre utan till mestadels piano och OST musik.
Mina vänner fäller kommentarer som ; "du är verkligen en liten nörd egentligen!" "haha du var ju mobbad när du var liten!" (ehm anja soo not true) "fan vad du är tråkig!" osv. Alltså jag tar inte illa upp av sådant här för jag vet ju att det stämmer alltså.
Men det svider lite ändå att se mig själv i nya ögon, där jag allt som oftast snarare längtar efter marinblå WCT tröjor och pike tröjor än balla tshirts, svarta stuprör och fet kajal. Min instinkt att ta ner alla mina "rockposters" har aldrig varit starkare, och här snackar vi ändå Arctic Monkeys. Jag skriver dagbok i en sliten pärm med skrivstil. Jag är mer sugen på Smirnoff ice än rödvin. Ni fattar grejen.
Hela det här spinner på att jag ska på en synundersökning på onsdag och antagligen kommer få reda på att jag är lika närsynt som min mamma var, det vill säga att det är dags för glasögon. Som alla vet är jag väldigt emot de söndertrendiga-nördbrillor fasonerna, och skulle naturligtvis välja linser framför allt annat.
Men nu alltså jag vet inte. Ett par svarta skarpa bågar kanske inte skulle sitta helt fel på min långa näsa. Jag har trots allt fått väldigt höga poäng på alla mina inlämningar i skolan på senaste tiden.
Nörden. Inte på det töntiga sättet förvisso, jag kommer nog alltid ha min coolhetsstatus kvar vad fan...men inte heller på det aktuella fashionabla viset.
Men trots det, det kanske är mitt rätta kall.

image280


A TRACE
Anonym

alltså hur får du youtubevideon att bli liten? Jag är så lost!

2007-11-19 @ 17:30:59
AgnezZz

Jag känner att det är dags för lite harry marathon m. tillbehör, och en run-threw på alla repliker i zoolander. och massa gekky englisscch talking ofcourse...whadda ya say? för att fortsätta på nördspåret liksom, jag har ingen svårighet att joina går ju trots allt på rudan höhö

2007-11-19 @ 19:45:38
Julia

Avundas din skrivkapacitet!

2007-11-20 @ 19:56:18
emma

ner med arctic monkeys? det där sveeeeeeeeeed


SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback