Aktivitet i kylan

Jag kör hårt på min litterärhistoriska läsning. Det finns inte mycket annat att göra när det är närinpå vinter ute och alla gulliga höstlöv ligger nertrampade på marken. Det, och att lyssna på Arcade Fire såklart.

Först ut var en utav de mest klassiska must-reed romanerna, Processen av Franz Kafka. Både jag och syster har funderat på att ta itu med hans verk eftersom vi båda flitigt använder farsans rövsnygga tshirt med Kafkas face på. Nåväl, jag hann först.
Boken var ungefär precis som allt jag någonsin hört om den, således jävligt intressant. Men det finns ingen ork för recensioner av gamla böcker här, bara i min hjärna. '

Nästföljande är en annan mörkhårig man med djupa ögon, Marcel Proust och hans milslånga romanföljetong (7 st!). Jag har än så länge läst en sida. Jag får ta en del per år eller någonting.
Det finns en särskild tjusning med att ta sig igenom the BIG books liksom. Man känner sig så obefintlig, och intellektuell, och som att man har gjort en extra liten grej i livet. Läsa,läsa,läsa. Läsa!
Men okej, här är min lista på kommande läsning, jag är sjukt peppad. Känner ni peppen?? Klart ni inte gör...

1984-Georg Orwell
Förvandligen-Kafka
Den gamle och havet-
Ernest Hemingway
Anna Karenina- Leo Tolstoj
På drift- Jack Kerouc
Middle March- Georg Eliot
image277
Han är faktiskt het. Galna ögon och big ears-snygg.


A TRACE
Agnes

Våra ideal hade dött av en prettopreparat överdos om dostojevskij hade varit med ovan.

2007-10-21 @ 13:14:43
suss

I WILL NEVER ROLL IN THE GUTTER!

haha

2007-10-21 @ 21:13:15
emma

VAD, sätt fingret på VAD som är grejen med att läsa böcker? i just DONT get it

s

and you NEVER will emma!

2007-10-23 @ 17:56:03
URL: http://sussiella.blogg.se

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback