"And soon I'll here old winter song"

Chillmusik är obligatorisk under hösten. Jag efterfrågade t.o.m en top-ten-autumn-songs-list hos min favoritmusikbloggare,men icke. Så då får man ta saken i egna händer. Jag kanske upprepar mig men skit samma, nu är ju tiden inne för nostalgiperioder! Jag längtar så tills när den riktiga hösten slår till. Ni vet, gula och röda löv, te, stickade halsdukar och röda näsor. Och regnet! I Linnestaden! Finns få grejer som slår regnet i Götlaborg. Lyssnar i vilket fall på följande..

Autumn leaves-Diana Krall, ultimata låten för kalla gyllene dagar.
Han tuggar kex-Laleh, lyssnat på den här under de senaste vinterhalvåren.
Koop Islands-Koop, dessa två herrar är helt geniala, och just denna komposition är deras bästa.
Intervention- Arcade fire, no explanation needed!
Neighborhood #3-Arcade Fire, ljuvligt.
Know-Nick Drake, så fin i all sin enkelhet.
I fall in love too easily-Chet Baker, helt fast i jazzhärvan.
Gnossienne No.1-Olof Höjer (Erik Satie), det finns inget vackrare än piano. Punkt.
Avril 14th- Aphex Twin, piaaaaano.
Your arms around me (nya versionen)- Jens Lekman, fuck Reinholdtz Belfagre, Jensan är stadens herre.
Postcards from Italy- Beirut, och Beirut är Jens Lekman fast mycket bättre.
Prenzlaurberg- Beirut, åh rysning.
Cliquot - Beirut, och Zach's nya platta är nästan lika bra som förra skivan.
Gulag orkestar-Beirut, kanske en utav decenniets bästa låtar.
Un dernier verre (Por la route)-Beirut, jag är smått fanatisk ja.
Caring is creepy- The Shins, alltid!
To be gone- Anna Ternheim, jazzyjazzy.
Lady-Regina, alla småsorliga symfonier känns ju höstiga liksom.
All my senses-Mando Diao, och jag vet att jag hatar Mando Diao nu men den här är för mkt last year för att hatas.
You can't say no to me-Tiger lou, hög klass.
tata,



A TRACE
julia

kan inte du tipsa om bra musikbloggar? har följt din blogg länge och tycker du har grym smak

2007-09-10 @ 16:43:34
en annan julia

jag håller med.. vilken är din favorit musikbloggare till exempel ? :)

2007-09-11 @ 10:08:14
Suss

http://iguessimfloating.blogspot.com/! precis min musik. skriver gärna ner några fler sen

2007-09-11 @ 15:31:03
julia

ja, skriv gärna några fler (:

2007-09-17 @ 13:59:28

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback