narrr


Pappa Vemdå, hur mår du idag?
Dina kinder verkar inte lika mosiga.
Pappa Vemdå, varför luktar du så konstigt?
Jag tror det är dags för en dusch.
Pappa Vemdå var en lysande grabb en gång i tin'.
Späntsig och sansad och stolt.
Pappa Vemdå, jag letar inte efter pappor längre, så ta't lugnt.
Jag minns inte hur dina ögon ser ut, och du minns inte mina.
Pappa Vemdå vad är det egentligen som besvärar dig?
Vad ruvar i ditt huvud? Är det dotterförbjudna tankar eller vill du snacka?
Nu när jag är kallblodig kan jag säga dig, att jag inte skulle bry mig ändå.
Så ta't lugnt.
Pappa Vemdå du fattar ingenting för du är man.
Men jag vet alla dina hemligheter. Ödet har tvingat dem på mig tyvärr.

Mamma Död, hur mår du idag?
Har du flugit med dina änglakompisar idag?
Mamma Död, idag var du Mamma Liv för nästan exakt fyra år sedan.
Jag vill inte att du ska längta tillbaka hit. Nu har jag ju lärt mig att det inte finns några värdefulla värden.
Mamma Död, jag är rädd för hur du kollar snett på mig däruppe.
All min reson och moral och så vidare försvann. Då du försvann. Döm mig inte, snälla.
Farmor Snäll brukar säga att du kollar ner på mig och är jättestolt. Men så är det ju inte.
Mamma Död, vad hände efter att du tog ditt sista andetag? Försvann all sorg då?
Gjorde det ont? Jag hoppas inte det. Jag hoppas att gud fanns, om du ville det alltså.
Jag har försökt hitta Cancer och slå ihjäl honom men han vill inte hittas.
Mamma Död, du förstår nog att jag blev bitter när du sprang iväg. Nu har jag ju lärt mig att det inte finns några fler värdefulla människor.
Mamma Död, jag är nog fortfarande 12 år för ibland innan jag somnar ser jag påhittade bilder av dig & mig gående på en gata. Sittandes vid ett bord. Stående i köket med en wokpanna.
Mamma Död och Pappa Vemdå ni borde hållt er på avstånd ett tag, ingen vill ha en dotter som jag.

A TRACE
Malin

fan vad bra skrivet.

susq

tack så mycket malin

2008-08-24 @ 19:48:48
Anonym

så bra

2008-09-21 @ 22:18:01

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback