DET ÄR PATETISKT

det är patetiskt men sant att det bästa med detta året var the illegal drinking(and dancing). det säger väl hur djupt mitt faktiska liv egentligen är på en skala.
jag har hursomhelst fortfarande kvar kvitto från första klubbkvällen på Uppåt framåt från april. jag minns min och anjas plan att, som jag erkänner med skam i blicken, bli de nya "klubbkidsen" och det skulle vara så coolt för vi var bara 15 och 16, ha! men det var skojigt som fan för mig iallafall. jag minns alla sommarnätter på Billigt på rosenlund där man dansade och när man gick ut på däck och rökte var det lika jävla svettigt där som inomhus. jag minns wayoutwest-efterfesten i burton-affären som var så jävla ball för snook-Danne stod utanför och rökte och jag har alltid älskat snook-Danne( tyvärr var han dryg), och de spelade hiphop låtar och i vanliga fall hör man aldrig sådant ute och timbuktu dj:ade och var snygg. jag minns, antagligen, det hippaste som hänt göteborg, enfánts-festen ute i en halvt bortsprängd lagerlokal i bergsjön och man trodde man var i berlin.  jag minns den första klubb-o kvällen som var sanslöst underbart för att alla gulliga människor var runtomkring en på och samma gång. jag minns öl, men mest vitt vin, på uteserveringar. jag minns marbella, som kunde varit taget ur en halvfräsch hiphop eller rnb video, där man blev någon annan (och "milio" som var en sexig man)). jag minns rökiga lokaler och fuldans och svichande spotlights och kräkiga bakfyllor och depressionsfyllor som mest gav mer existensiell ångest och ensamhet. jag minns glorifiering och hype och elina och torra folksamlingar. men jajajaja, om jag aldrig uppnår nåt mer i mitt liv har jag iallafall den perioden.
allt tack vare julias pass, tack tack passet.
det är kul att låtsas och vara snygg och så. och dansa.






A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback