GAMMALDAGS

Känner mig allmänt fel och obekväm. Min fysik är i botten där kroppen inte verkar vilja bestämma sig för om den ska vara sjuk eller frisk. Detta resulterar i en flyktig känsla av illamående, halvdanhuvudvärk och seghet i blodet.

Tittar för länge på tangentbordet innan jag orkar halvlyfta fingrarna för att knappppa. Det är så behagligt att transa in i y t f gi ). Och så vidare. Letar synonymer på synonymer.se eftersom jag redan använt ordet bekväm en gång. Protesterar lite mot att plugga medeltidslitteratur til provet imorgon (gapar "plugga då din jävla hora!!" i huvudet)men vet att jag snart ändå kommer göra det för att jag aldrig någonsin kommer komma över ett vg i svenska. Dööööööööör lite av uttråkning, eller rastlöshet, jag vet inte vad.
Börjar bli fruktansvärt illa till mods när jag märker att allt runtomkring en kretsar kring F R A M T I D E N. Children of men, trailer för nån film om 2033, tidningar, val man gör hela hela tiden. Och allt slutar alltid med massförstörelse och grått och tragedi och epidemi. Det är väl så det kommer att gå! Medeltiden anno 2000tal, allt var bara så jävla sargat då, tyvärr finns det ingen synonym för medeltiden.
Skrattar än en gång åt Sarah Silvermans Matt damon-klipp på youtube och skrattar ännu lite till när hennes boyfriend ger tillbaka med en "I'm fucking ben affleck". Hade en dröm en natt om min egen begravning där The Scientist spelades och jag vaknade utskämd i pinsamheten. Jag gillade inte ens Coldplay.
Tänker på att All my senses fortfarande är en av mina finaste låtar och det enda Mando Diao som fortfarande är nära mig.

Tvingar mig själv till att sträcka på kutryggen för om jag sitter kvar såhär länge till fastnar jag nog och blir Quasimodo för resten av mitt liv-bortsett från ögat.
later
image267
50 år senare









Och det är illa. Så illa.

A TRACE
Anonym

du är ju grymt duktig på att skriva, borde du inte frilansa som journalist också?

2008-02-28 @ 19:25:30
s

oj smicker smicker man tackar.
jo visst ge du mig ett jobb så kan jag frilansa!

2008-02-28 @ 21:00:06

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback