Det viskas om glittrande hemligheter överallt inom oss.

så jävla lite
lite lite

fyfanihelvete vad det kryper i benen
kryper ett kryper alla
det finns inga hem att sakna
även om man behöver dom där
hemmen

jag kanske inte letar lika hängivet längre
men jag suktar fortfarande efter vacker musik
och darrande fingertoppar
jag letade ihjäl mig, visst
men jag letar lite till i min pånyttfödelse


det känns duktig att kunna se saker
som vi alltid gömde i skåp och askar och under sängarna
när vi leker tillsammans kan vi skratta
vi kan kanske gråta nu?
har ni hört massa dunkande hjärtan i symbios
har ni hört tusen hjärtslag som bildar ETT, alla vi i ett
fråga någon om det går

nej, man kan inte  flyga på stjärnklar himmel
man kan inte flyga alls
forsar ner för stup och älvar
allt är inte logiskt
tragiskt
praktiskt och
faktiskt



A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback