.,-

fest ingen flärd vackra män som bara tänder på varandra ledsna ögon men mest glada överlyckliga ögon
allt är så jävla roligt!
"vi lurar varandra eller så är vi bara helt enkelt så här enkla"
i denna staden bland detta folket
men där kom en ur dimman sa vad står du här för helt ensam
varför dansar du inte
bara cigg efter cigg
då var det roligt på riktigt och känslan av borta
men nej så var det inte alls för vi är ju fortfarande på samma plats
alla är likadana
samma
likadana
samma
likadana
samma
likadan
samma

(jag är inte samma. ibland önskar man så , för logikens skull)

jag sa inte till
jag sa inte något
jag viftade och log men inte för någons skull
kanske för allas skull
när jag tittar ner, när mitt hår skymmer andras sikt
då mår jag bra och dåligt
jag gömmer mig mest hela tiden och fläker ut mig med jämna mellanrum
jag behöver substanser för att vara som majoriteten men frågan är
hur / vill / kan / ska man vara som majoriteten
det finns inga kryphål i ungdomens tid
vi är ett mekaniskt hjul
ni är
ett mekaniskt hjul
länka och le
leende räcker långt men det ger en kramp i käken
gula tänder förstör ju allting krossar en drömvision om allt
som är vackert
vill jag vara
jag låtsas som om jag är en särskild stjärna
kanske mest en bortglömd stjärna
eller ingen stjärna alls

A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback