behöver dikter idag

"lycka, det är sömntabletter

kärlek är saliv mot huden

aldrig glömda oförrätter -

längtan när den är förbjuden


övergivenhet är sanning

längtan det är eufori

beröring blir aldrig förvandling

när du är ångest med socker i


när världen håller andan krossar vi komiken

vi krossar patetiken och falskhetsmimiken

när världen håller andan slickar vi kalabaliken

men jag vet inget om det där för jag är bara sviken


när världen susar sönder krossar vi idealen

parallellt med paniken och samvetskvalen

de firar oss med jubel och glödande fanfarer

men jag vet inget om det där för jag är bara galen


sökande är vibration

när skeppet har gått under

ondska är din hand emot mitt hår

vi är en inkarnation

som Buddha har i munnen

jag är klockan

när den inte

går."

 

 

skrivet av en mycket begåvad människa.


A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback