2muchtimewhat2do

"I kvällens avsnitt av Du är vad du äter:
"Systrarna Julia och Susanna från Göteborg frossar i onyttigheter, hela veckan lång. Kladdkakor,chips, glass de stoppar sig ALLT och i stora mängder. Både systrarna är också rökare och dricker alkohol minst en gång i veckan, TROTS deras ringa ålder. Så vad är då deras ursäkt? Vi är ju ändå inte tjocka! Men nu har det gått för långt och Du Är Vad Du Äters Anna Skipper redo att ta sig dessa tonårssystrar"

Klipp 1: Susanna och Julia ligger i soffan, på bordet finns en tom kakform, cola burkar ochn mjölk. J och S ligger utslagna med uppknäppta jeans och stirrar på tvn.
S säger, Jag vill ha chips. J säger Mmm, ska vi ha dipp också?

Ringklockan ljuder, in stormar Anna Skipper.
-Nänä tjejeer, det hÄR ska vi sätta stopp föör! Vad e allt detta då? Kladdkaka, cocacola, ligg inte där som några döingAR!

Klipp 2: Anna rensar i kylen. S säger att deras pappa är en hälsonörd och att hon inte kommer hitta något onyttigt.
-VAD är då detta? PHILADELPHIA OST, VET ni hur mycket socker det är?! Coca-cola ÖVERALLT. (Tar tag i S lovehandles och skakar på huvudet) Vad är det jag seer? En ben&jerrys på tining?! Ne-e.

Klipp 3: J&S pratar enskilt för kameran.
S: Jag har alltid varit en godisgris. Jag äter asmkt hela tiden, tröstäter, sympatiäter, äter när jag e rastlös, när jag varit duktig. Jag skulle nog säga att min absolkuta favorit mat är Burger King, igår åt jag där två ggr. Annars gillar jag frysta pizzor och liknande. Jag har faktiskt nyss bytt min vanliga Cola till Cola Zero vilket jag tror kommer göra mycket för min kropp. Jag tycker att mina onyttiga grejer på nåt sätt balanseras med mina bra frukostar o middagar.Min pappa lagar alltid middag och ofta äter vi liksom pasta carbonara eller typ lamm o potatisgratäng. Till frukost äter jag en stor sk¨ål kellogs k special berries och flädersaft! Jag menar...jag äslkar fett, socker, kolhydrater. Så länge man inte blir ful och fet, det är min största mardröm, så varför inte? Borde inte jag utnyttja att jag föddes med bra ämnesomsättning liksom??!!

J: Alltså jag har alltid velat leva ett riktigt hälsosamt liv. Och nu har jag bott sjölv ett tag och det har gått JÄTTEBRA, för det mesta har jag ätit röda linser, bönor och krossade tomater. Jag har aldrig druckit läsk och gillar fräsch mat. Men grejen är att min lillasyster alltid haft väldig stor påverkan på mig när det kommer till mat, även hos sina kompisar tror jag. Det första hon säger när vi ses är liksom typ ska vi ha chips eller godis? till exempel. Det är klart jag  inte säger nej då, för det är också en grej, mat är en väldigt stor del av mitt liv och ibland känns det som om allt kretsar kring det. Typ man kan inte kolla på film utan ha något till eller om man e på stan, vad ska man fika osv. Men jag tror att jag lever ett mycket hälsosamt liv jämfört med många andra, min syster till exempel. Jag dricke rinte Cola!

S: Jag har aldrig varit den sportiga typen, det kommer jag aldrig vara. Jag menar vrf heter det sportfånar? Alltså folk som "sportar" är fånar, töntar, fula människor helt enkelt. Visst tränade jag i mina yngre dar, typ dans, men nu tycke rjag det räcker med att gå från mitt hem till stan nån gång, eller promenaden ned till spårvagnen. Herregud jag e 17 och inte ett barn längre, alla behöver inte röra på sin kropp för att må bra liksom...Snälla..

J: Jag cyklar då ÖVERALLT. Jo, det har jag väl gjort nu i två veckor och det känns ju superbra! För typ ett år sedan brukade jag powerwalka/jogga ibland, det gjord ejag ungefär i en vecka då... Men jag menar jag CYKLAR ju nu, och då känner jag verkligen hur kroppen blir superfit bara efter en dag liksom.

S: Alltså jag såg katyrin schulman på detta programmet för ett tag sedan och jag säger som henne, jag ÄLSKAR att röka, det är typ det bästa som finns i mitt liv, ibland då. Jag har rökte först när jag var tolv och började röka dagligen i typ nian, och visst nu blir det väl lite mer typ ett halvt paket om dan men SNÄLLA en kedjerökare är jag inte för dem rökare minst ett paket om dagen. Cigaretter passar till alla tillfällen, det är jävligt snyggt, och det är sällskap och blabla. När jag festar blir det väl kanske ett helt paket då men det är oftast bara en eller två dagar i veckan liksom. Mmm alkohol är något jag gillar väldigt myckert också. Men grejen e att jag är såkallat svårpåverkat så jag måste liksom dricka dubbelt så mycket för att bli full, och att va full är ju extremt roligt liksom det är därför jag drickr oftast. Men jag drciker inte så ofta öl, elelr inte när jag ska festa hårt då dricker jag mest vin, typ en flaska, hallå det är ju typ nyttigt, och så alkoläsk vilket säker inte är lika onyttigt som vanlig läsk. Senast jag var ute drack jag typ 6 glas vin 2 shots 2 drinkar och det är ändå inte så extremt mycket som vissa andra dricker. Faktiskt.

J: Jag har ju bestämt mig för att lsuta gå ut här i göteborg. Så då kommer jag ju inte alls dricka mycket. Jag kan hålla en rätt god nivå när det kommer till alkohol, jag vet var gränsen går,t ill skillnad från min syster. Nu räcker det med kanske 3 öl och sen är det bra...Klart..Det var lite annorlunda förut. Men det var ju bara för att jag började gå ut s¨å tidigt då blev man ju glad. Att man ens FICK dricka liksom och då kanske det blev...lite mycket.. Så från att jag var 16 tills för ett halvår sen kanske det blev lite mycket då och då, kanske lite alkoholistanlag så hehe, men nu känner jag att jag e på rätt väg! Jag tycker verkligen att ciggaretter är äckliga asså de luktar äckligt och folk som rökt för länge låter äckligt och min syster röker alldeles för mycket till o med när hon e bakis och typ flera på rad. men jag, jag däremot gillar cigareter vid de där specialla ögonblicken typ efter middagen, efter lunchen, på uteserveringen, promenaden, sommaren osv. Jag har definitivt distans i vilket fall.
"
HUR ska Anna göra med dessa två tonårssystrar?!"

A TRACE
j-e-hey

haha fack off ! jag har cyklat i MINST 2 MÅNADER!

2008-10-15 @ 12:42:31
agnes

ahahahahaha "ska vi ha dipp också?" jag dör (det är ju 50 % less fat!)

2008-10-16 @ 10:33:02

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback