Soundtrack of my life

Om man kollar igenom min iPod så finns det mkt under "soundtracks".
Jag tror att om jag sett låten i ett sammanhang kan jag "koppla" bättre. Och många låtar skulle jag inte ens tycka var bra om det inte var för just den scenen/filmen/tv-programmet.

Tillexempel Imogen Heaps Hide and Seek, jag avskydde rent ut sagt den låten till jag såg O.C avsnittet när Marissa skjuter Trey. Nu kan jag inte få nog, iallafall inte av "mmhm whatya say that u only ment well,lala",     jag börjar typ grina.
Även  It aint me babe och Jackson från Walk the line,60-tals country so not me liksom.
Men så ser man scenerna framför sig och det blir direkt bara såå bra.
Och från Pulp Fiction, Misirlou med Dick Dale. J'adore. Har ni några favoriter i soundtracks-väg?

(
För övrigt så har jag varit så jävla blödig på sistonde...Bara massa sorgliga låtar som gäller. Undra varför? Jag är överhuvudtaget alldeles för nostalgisk och så e det regnet hm. Lite halvjobbigt faktiskt.)

A TRACE
Julia

tror inte att jag hade ogillar walk the line soundtracket om jag inte sett filmen, men den öppnade en ny värld av 50/60's country däremot. och kan man avsky den låten?!

kajsa

tiny dancer av elton john från almost famous är min favvo!! :)

asha

spolar alltid till mmhm-whatya-saybiten när jag lyssnar på hide and seek.

2006-03-29 @ 16:40:01
Steffi

Tusen andra låtar från O.C. Jeez, man borde köpa soundtrack-plattorna.

2006-03-29 @ 22:54:37
URL: http://stefaniemalmhester.blogg.se
Ebba

Åh, filmmusik är nog den bästa! Just för att man har så bra minnen till dem. Jag upplever de brakännslorna som jag fått av filmen igen. Liksom Tinydancer i Almost famous. Dice som är med i OC är också riktigt bra!

2006-03-30 @ 20:53:23
URL: http://casualmixture.blogspot.com
sanna

ryan adams - wonderwall, den spelar dom i en scen i o.c och jag vart värsta blödig ahaha

2006-04-05 @ 13:46:01
URL: http://ssanna.blogg.se

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback