Slappa flickan

Jag tror jag mer och mer börjar likna min äldsta syster, eller alltså bara när det gäller en sak. För hon var (iförsig på gymnasiet) sjukligt skoltrött. Och jag har väl iförsig varit skoltrött sedan åttan men nu har det gått över till någonting nästan fysiskt. Min själ, min hjärna och min kropp repellerar allt som har med skola att göra. Det är ju nästan läskigt, och jag beundrar alla andra typ miljoner kids som pallar av skolan. Hur GÖR MAN?! Mitt behov av skolkning har aldrig varit större heller, för nu har utvecklingssamtalen redan varit och det är soligt och man kommer vilja ligga i slottskogen istället, eller sitta på uteservering. Min klassföreståndare anklagade förresten mig för att typ "dra med all ner i skiten", om jag skolkar skolkar alla. Hahaha vilken makt, nä men förlåt mina vänner om det är så för det är det kanske????? Jaja, jag har mest ingenting att göra och skriver någonting bara.
Tänk om det slutar med att jag aldrig kommer till skolan eller något. Jag är redan fullt inställd på att jag inte får ut något djävla skit av min skola (även fast jag vet att, det är klart jag får och att jag kommer bli dum i huvudet om jag inte är i skolan). Det är trots allt ett känt faktum att MÅSTEN är svårare att klara av. Och skolan är ett MÅSTE som det är lag på, i 9 år. Även fast man borde vara tacksam. Jag förstår inte hur hela systemet är byggt, för jag menar jag är väl inte den enda som har noll kapacitet och sjävldisciplin och dessutom är sjukt lat. Är det bara utformat så att vissa ska inte vara duktiga och så vidare i skolan? Om inte, när kommer den där ryck-upp-dig fasen att börja? Och när kommer jag faktiskt för första gången på typ två år sitta rak i ryggen på en lektion och lyssna på vad en lärare säger, förstå detta, göra vad man ska, och inte vara efter med grejer. Aaa oo knooe. Jag har ju alltid velat vara såndär smart brud, som kan massa saker och är allmän bildad och är bra på allt från musik till elektrokemi liksom. Men när skulle den personen få utrymme att bli en sån person då...
Tss,stupid.*

okej,hejdå

*detta är apropå det att skolan börjar imorgon liksom

A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback