Tack käre mormor

Det behövdes.
Min plånbok är borta och för första gången någonsin låg det pengar i den och det suger.
Och mitt ID! Min kompis terrade mig och typ "fan sussie tänk den som hittar den kan ju anmäla dig till massa klubbar och du kommer börja få hem satanist grejer och dem kan säga dina uppgifter om dem åker fast på spårvagnen!!!" Aaah,hjälp!

Jag älskar Kinks mer än någonsin och obsessar på bilddagboken,last och msn och nu måste jag ju även göra det här. Lite old school rocklåtar är aldrig fel speciellt inte när det kommer från sex guden Richard Hell eller Liam/Noel rockbrorsorna Ray och Dave Davies.

Bästa Kinks (in no particular order):
Lola- såklart en utav mina riktiga favortilåtar, även min fingertatuering haha
Til the end of the day-sån underbar blandning av drag och gnäll. älska!
Apeman- för den förmedlar en sådan otrolig gammaldags-känsla. gilla
All day and all of the night- perfekt rocklåt.
Long tall sally- åh Elvis! åh Crybaby! åh 50talets USA!
You really got me- för upprepning kan vara genialism.

annat härligt;
Blank generation-Richard Hell & the voidoids, också en riktigt perfekt rocklåt.
Liars beware-Richard Hell & the voidoids, härligt rockpepp (snacka att en viss Johnny Borell coppar...)
A town called Malice-The Jam, ös ös ös pop pop.
Have i the right-The dave clarke 5, äkta femtiotal feel the beat.

image231
richard
image232
cool shit



A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback