-Är det här någon klassfest eller nåt?

Jag och några andra bangade skolresan för en 150kronors konsert som Hvitfeldtska anordnade. Molotov Jive skulle spela, och jag var så jävla pepp. Jag var inte lika pepp sedan. De är rätt dåliga, och totala Mando Diao-rip offs. Fast rätt hottt, det får man inte glömma!

Men sedan spelade ingenting. Haha, fattar ni? Jag menar [ingenting] förstås. Som sagt har Wikströms punkdrömmar varit en av mina närahjärtatrocklåtar ett tag nu. Den e så sjukt bra, bara så ni vet.
Och jag är kär i [ingenting] nu, på riktigt! De är så där underbart udda,flummiga och softa så man kan ju inte annat göra än att älska dem. Och sångaren, den där förvuxna emomannen som stirrade på samma fläck under hela spelningen, han är jag också kär i. Och lilla synthpojken! Synthare är söta varelser. Och trummisen som såg ut som Pär från mycket mer än musli. När de körde Släpp in solen var jag lite i musikalisk trans som händer ytterst sällan, faktiskt, och så Punkdrömmar of course! Tyvärr var det bara jag och Pau som avgudar den låten och kan den ord för ord, men vi fixade draget höhö... Jag blev glad av denna musik, och det är inte ofta jag är glad!
[ingenting] är ett fint band. Fin musik. Fin känsla.
yes,

jag måste nog lägga ut den goa texten alltså..

kommer du ihåg,genom Europa med ett tåg?
även om jag är lyckligare nu,längtar jag alltid tillbaka ändååå
du har hört det förut, alla har sagt det till dig
det kommer aldrig att gå, de kommer aldrig att få mig att säga så om mina

punkdrömmar, punkdrömmar
punkdrömmar om rödvin och svarta jeans, punkdrömmar
punkdrömmar,punkdrömmar,
punkdrömmar om Lou reed och heroin, punkdrömmar

under fullmånen, i Tjecko-ko-ko-slovakien såg jag en man gå hem
hand i hand med min bästa vän
jag har sålt min själv, han gav mig bättre betalt
det var på vägen hem, och vägen hem är alldeles för smal

punkdrömmar,punkdrömmar
punkdrömmar om Berlin och anarkin, punkdrömmar

kommer du ihåg,genom Europa med ett tåg?
även om jag är lyckligare nu,längtar jag alltid tillbaka ändå

image250




A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback