Diddy's down fo tonight

Kvällsdejter är redigt underskattade. Alltså dejt i den mening att man träffar en kompis i typ en  kvart/halvtimma. Att gå ut på kvällen när man egentligen ligger i sängen och läser eller något, är rätt förtjusande. Man blir levande en sista gång under dagen. Eller ja shitt, det lät seriöst.
Bäst är det förvisso under sommarnätter men det kan funka annars också, trots vinterkyla och annat.
Lyssnar på Tiger Lou, det är är därför jag är lite...poetiskt sinnad för tillfället. Blir ju lite indieromantiskt. Måste därför texta cigaretter istället för cigg.

Nattcigaretten med Anja vid råttorna/ Café Java med Anja och kaffe.
Romantiska cigarettmöten med Annie på "vårat ställe", aka Masthuggskyrka (obs! vackrare ställe finns inte i Göteborg, än utsikten från muren däroppe)
Följa Agnes på väg hem från kören i Haga och därmed smygröka
(Det finns inte så mycket mer för mitt liv att kretsa kring förutom cigaretter, tyvärr.)
Och så nu. Plocka upp Idahoe från sitt nya jobb på Cello (HA HA    HA!) och hänga lite på Järntorget.
Och än en gång bli lån-bjuden på Filmfestivalbiljett av Julia. Morgonmovie kl tio imorgon med Parker Posey, doesn't get anyway better than that. Trots att hon är svinig.

Sussie går iskall hemifrån Videomix i väntan på sin syster.
"Vi kan inte skjuta upp det där lite...?" ( för jag ligger och hånglar i Vasastan)
"Men fuck you" (jag fryser!)
"Jaja! Jag är ett svin!" (men i don't give a shit sistah)
"As always" (lillasysters bitterhet kokar över)

Även om jag ofta känner en förbannat jävla flåsig ilska när det kommer till Julia, kan jag inte riktigt ta det på allvar. Till och med våra "bråk" är snygga.

Si.

image297
Skamligt att det har blivit Rosenlund #2 med diverse hoes(inkl. myself) och dopedeals.

A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback