FROST ÄR ÖVERALLT

Förut idag tog jag min bakning till en ny nivå och gjorde en chokladtårta, recept var från julias typ "första kokboken" bok som är extremt användbar för mig när jag vill veta hur man ska koka ett ägg och exakt hur bred en form ska vara eller vad som menas med att sjuda osv. Alltså det började bra men sedan blev det så jävla bråttom så den blev äcklig oätbart smetig i mitten och bra runtomkring, sedan hann den inte svalna för jag var tvungen att springa men jag skulle ändå ha på all glasyr, typ tio cm eller nåt, och så dekorerade jag den asbra sådär fintfult med rosa strössel och silverkulor och kolasås och florsocker och röd geleglasyr. Hos Agnes gjorde vi skitgod mexicanamiddag och sen skulle jag visa denna vackra skapelsen jag hade gjort som var oändligt girrly och så var allt bara en stor jävla bajssmet, helt oaptitlig såg tårtan ut. Blev ledsen. Det var nog mest mitt fel för att jag bar den plastpåse och sprang från avenyn till ica focus... Well,well. Ska träna på tårtor. Baka är oftast mycket tillfredställande för sinnet.
På fredag ska jag bo på lyxhotell i Stockholm, omständigheterna är visserligen inte särskilt ehm..bra men jag älskar luxurios hotell mer än nåt annat så det ser jag fram emot. Eftersom man (jag) som svenne bara bor på hotell när man åker till genuina solplatser som Sharm el Sheik och typ Antalaya, där hotellen för visso är extravaganta men mest avsevärt nedsmutsade av all svart arbetkraft och salmonellamat, är det så jävla nice att bo på hotell i Sverige. Äntligen kan jag uppleva allt det som syns i de två friends-avsnitten (and more!) te.x egyptiskbomull lakan, plasma tv, minibar,roomservie 24/7, dvdbibliotek, internetuppkoppling och vita frottebadrockar. Men det bästa av det bästa är HOTELLBARER. My future life.
Nu ska jag kolla på Popular, andra säsongen är absolut inte lika hänförande men
Sam McPherson är fortfarande typ världens snyggaste brud.

A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback