Irritinotification



Det är fysiskt omöjligt att läsa inför prov, göra engelskaläxa, fixa ett föredrag och så vidare. Jag har suttit på samma soffkudde i snart tre timmar utan att kunna röra mig. Egentligen har jag inte haft något bättre för mig, bara internet som jag desperat letar intressant läsning på, Top Model 4 reprisen den bästa säsongen, och 1001 flmr att läsa innan du dör. Allt finns liksom en centimeter bort bara. Fan vad oväsentligt jag skriver. Jajajaja, jag inväntar Julia och sedan ska vi bli bjudna på förhoppninsvis snordyr middag av våran gudmor. Imorgon ska ju jag och Ida också gå ut och äta på resturang. Mina första val var typ Basement, Wasa Allé eller åtminstone Respekt. Eller som Heaven 23 i Gothia Towers där jag åt en räkmacka för 350 kronor, det är la dolce vita! Någonstans där beskrivningen för en rätt tar en kvart att läsa, med ord som musselskum, smörpocherade och liknande. ÖHHH, minimum pris för en varmrätt är typ 2000 kr, i mina mått dvs. Vad fan är det? Vi ska ha en "waiting for our table" cocktail i baren, och minst två flaskor vin och helst dessert. Ofta! Det slutar med att vi går till någon sunkig "krog" på linnégatan typ Linnéterrasen eller Bar&Kök. Eller "Entrecote med klyftpotatis och bearnaisesås -98kr!" på Avenyn. Det är så det är att vara låtsasvuxen i Sverige.
Totalt deprimerande.



Jag har iallafall länsat allposters.com som jag brukade när jag var ung. Posters på väggarna i flickrummet är töntigt, men allt är relativt, så i mitt rum är det bara retrokitsch.
Men fan dem hade ingen "I Know What You Did Last Summer", typ
historiens bästa filmframsida, och film.


(well,duh..)


update: det blev en favoritirepris med käk i en hotellbar högt över marken på Norra älsvstranden. Spekulerade om att bli eurotrashgirl fast without the trash, och varför det är sexigt med 30something-businessmen som sitter och dricker öl och läser böcker i baren.

A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback