Dom Hinner Aldrig Ikapp

De e inte utan förundran inte inget för inget.
Att jag stirrat i blindhet inte kunnat stilla mitt sinne
De e som att brinna inne som att pissa i vinden
Det kan vara svårt att hajjat det man missar försvinner
Men ja kan inte vänta längre man, jag e för kass på de
Så jag hänger på låset o så ofta förhastar mig
Har hört att ögonblicket inte väntar för nån
O som det kliar i mitt finger vill ju sätta igång
För jag har damp ADHD o rastlöshet
O försöker inte drabbas av tröstlöshet
O försöker inte slita min röst ut helt
O samma gamla spår e ju nött ut helt o hållet
Så jag håller ögat på bollen siktar högt
För jag vill promenera bland molnen.
Och de går fantamej vägen visst bara man vill
Men jag kan inte tygla mej längre kan inte vara still
Så i tid o otid gång efter gång har pendlat mellan svagheter o hålla det strongt
Har i mängd o mycket alltid varit på språng
Har långa stycken varit fången inifrån.
Nu vill jag bryta upp o bita av o slita det med hälsa medans tiden den e kvar
Ja måste påminna mej själv
Om det inte händer idag så får det hända ikväll


Du vet att eldarna brinner varje dag du vet att eldarna brinner varje natt
O även om din låga brinner svagt så hinner dom aldrig ikapp
Du vet att eldarna brinner varje dag du vet att eldarna brinner varje natt
O även om din låga brinner svagt så hinner dom aldrig ifatt
Dom hinner aldrig ifatt nä, dom hinner aldrig ifatt nä nä
Dom hinner aldrig ifatt nä


Så jag får sluta upp o sluta jag får starta mer
Det får trilla som det faller om det rasar ner.
O jag får skratta bäst till sist om jag bara ler
Har förmycket glöd o passa för o spara det
Jag har stångat mej blodig till jag fångat förnuftet
Har ofta krånglat till det, jag ångrar mig buttert
Har boxat i luften har byggt upp på kvicksand
Haft ok på axeln, betongblock i fickan
Men icke ska väl dom små tingen tynga mig tätt
Jag hinner ju lätt även om det är imperfekt
Jag menar lite övertygelse kommer man långt med
Så jag snabbar upp stegen o går ingen omväg.


Du vet att eldarna brinner varje dag du vet att eldarna brinner varje natt
O även om din låga brinner svagt så hinner dom aldrig ikapp
Du vet att eldarna brinner varje dag du vet att eldarna brinner varje natt
O även om din låga brinner svagt så hinner dom aldrig ifatt
Dom hinner aldrig ifatt nä, dom hinner aldrig ifatt nä nä
Dom hinner aldrig ifatt nä

 


A TRACE

SÄG NÅT

IRL
Permanent
URL

ochdusa

Trackback